Ai ajuns intr-un moment cand iti doresti sa alegi o noua cale in viata? Daca ai capacitatea de a-ti transcrie gandurile prin cuvinte, atunci poti deveni un scriitor de continut. Din momentul in care ti-ai dezvoltat aptitudinile necesare pentru un profesionist, te poti alatura comunitatii internationale de scriitori. Pentru a putea deveni un scriitor de succes, este necesar sa cunosti cateva aspecte si tipuri de continut online pentru un website.

 

Continut online pentru SEO

 

Redactarea de continut online este o parte integranta a optimizarii pentru motoarele de cautare si marketing online. Diferite companii din intreaga lume cauta specialisti in SEO, pentru a-si putea construi o imagine online de calitate.

Diferite companii au o echipa bine stabilita de scriitori de continut web. Aceste echipe se ocupa in mare parte de:

  • redactarea articolelor
  • mentenanta blogurilor
  • descrierea produselor si serviciilor
  • multe altele.

Noi ne concentram foarte mult pe continutul SEO, din moment ce acest tip de continut online poate imbunatati performanta unei afaceri.

 

SEO si optimizare website

Folosirea cuvintelor cheie este foarte importanta, din moment ce pot avea impact direct asupra rezultatelor motoarelor de cautare precum Google, Yahoo, bing si altele.

Specialistii in SEO folosesc diferite unelte online pentru a localiza cele mai bune cuvinte cheie, a le urmari performanta, volumul de cautari si profilul utilizatorilor. Aceasta cercetare are loc intotdeauna inainte de redactarea unui articol, pentru a se putea stabili planul si continutul.

Mai mult, cuvintele cheie trebuie sa fie asociate cu afacerea sau cu industria in care compania activeaza, pentru a putea oferi utilizatorilor continut relevant.

Specialistii in continut SEO au mare grija ca articolele sa fie informative. Daca crezi ca ai fi un bun scriitor SEO, atunci ai grija sa:

  • eviti greseli gramaticale
  • de topica si punctuatie
  • si sa oferi originalitate in tot ceea ce scrii.

Continutul SEO trebuie sa fie intotdeauna lucid, clar si atractiv. Ca si specialist in SEO, trebuie sa:

  1. imparti textul in paragrafe si propozitii scurte
  2. folosesti titluri si subtitluri
  3. introduci imagini relevante
  4. folosesti diferite linkuri catre articole sau site-uri relevante
  5. ai posibilitatea de a finaliza articolele intr-un termen bine determinat.

 

Continut tehnic

 

Acest tip de continut este relevant pentru paginile despre hardware si software, tehnologie, IT, electronice si multe altele. Continutul online tehnic poate aparea sub forma unor:

  • manuale de utilizare
  • module tehnice
  • documente ale utilizatorilor
  • manuale de administrare
  • fisiere de ajutor
  • literatura tehnica
  • rapoarte
  • review-uri
  • instructiuni de folosire
  • si multe altele.

Daca iti doresti sa devii un scriitor de continut online tehnic, ar trebui sa ai cunostinte despre tehnologie. Desi scriitori din diferite domenii pot aplica pentru astfel de proiecte, cei ce sunt specializati pe un anumit subiect vor avea prioritate. Daca iti place tehnologia si ai cunostinte tehnice, atunci te-ai putea incadra perfect ca si scriitor de continut online tehnic.

 

Continut online

 

 

Continut pentru Comunicare si Marketing

 

O provocare foarte mare este redactarea continutului online pentru comunicare si marketing. Un scriitor de continut online pentru comunicare si marketing se ocupa de o gama larga de continut, precum:

  • articole
  • bloguri
  • continut social media
  • ebook
  • comunicare interna si externa
  • comunicate de presa
  • campanii de marketing online
  • continut video
  • design de bannere
  • fluturasi de prezentare
  • carti de vizita
  • si multe altele.

Continutul online pentru comunicare si marketing sunt diferite fata de redactarea de continut SEO. Articolele orientate pentru marketing au scopul de a atrage noi clienti si de a incuraja audienta sa actioneze (call-to-action). Pe baza acestui tip de continut noii clienti se pot inscrie pentru newsletter, pot plasa comenzi, se pot abona unor pagini, bloguri sau chiar descarca diferite documente.

Pentru a putea redacta continutul ideal pentru comunicare si marketing, este nevoie de o cercetare detaliata despre comportamentul clientilor. Asadar, continutul online pentru marketing este foarte descriptiv si competitiv, din moment ce ideea din spate este de a transforma cititorul in client. Un articol trebuie sa contina explicatii si descrieri a produselor si serviciilor intr-un limbaj pe care orice cititor sa il poata inteleaga.

Daca vrei sa devii scriitor de continut online pentru marketing si comunicare, trebuie sa detii diferite aptitudini, precum abilitatea de a detalia intr-un limbaj atractiv si usor, astfel incat audienta sa devina client. Este foarte important sa fii creativ pentru a putea reusi.

 

Continut editorial si educativ

 

Scriitorii din acest domeniu se ocupa in mare parte cu redactarea cartilor pentru sistemul de invatamant si educatie superioara. Un scriitor de continut trebuie sa tina cont de planul de invatamant atunci cand redacteaza astfel de continut.

Mai mult, trebuie sa aiba capacitatea de a-si redacta si adapta continutul pentru calculatoare, din moment ce lumea cauta din ce in ce mai multe carti online. Continutul trebuie sa poata fi citit pe diferite platforme, dispozitive si sisteme de operare.

 

Design instructional

 

Redactarea de continut instructional combina continutul educativ si tehnic. Invatamantul online este din ce in ce mai cautat, utilizatorii cautand diferite cursuri online. Astfel, realizarea unui design instructional poate ajuta la imbunatatirea calitatii acestor cursuri, pentru a putea atrage cat mai multi utilizatori.

Daca iti doresti sa devii un profesionist in continut online si design instructional, este nevoie sa poti crea un story board si diferite materiale instructionale. Atunci cand tehnologia avanseaza, va trebui sa fii printre primii care adopta noile metode pentru a evita diferite provocari.

Trei dintre abilitatile pe care trebuie sa le ai sunt:

  • cunostintele tehnice
  • abilitatea de a crea caractere
  • a livra continut in cantitati mari.

 

Mai mult, trebuie sa ai posibilitatea de a dezvolta un plan de invatamant pentru utilizatori.

 

Cercetare si redactare rapoarte

 

Foarte multe agentii de publicitate si marketing solicita rapoarte si analize despre comportamentul utilizatorilor si clientilor. De asemenea, cercetarea de piata si realizarea de rapoarte sunt foarte importante pentru dezvoltarea unei afaceri. Aceste rapoarte sunt de obicei foarte lungi si continutul lor este de inalta calitate.

Cercetare si Rapoarte

Scriitorii unui astfel de continut trebuie sa aiba cunostinte despre cele mai bune metode de cercetare, atat cantitative cat si calitative. Mai mult, trebuie sa aiba abilitatea de a identifica noi metode si locatii de unde sa-si extraga informatia, ca apoi sa o poata concentra si grupa in functie de continut.

Un redactor de rapoarte si cercetare trebuie sa scrie despre noile tendinte si efectele acestora asupra oamenilor.

Un specialist in cercetare si redactare continut online trebuie sa aiba abilitatea de a gestiona orice provocare si de a se adapta la un termen de livrare bine stabilit.

Continut CSR (Corporate Social Responsibility)

 

De multe ori specialistii in comunicare trebuie sa aiba continut CSR pregatit in cazul in care intervine un obstacol, conflict sau provocare. Corporate Social Responsibility este important atunci cand compania trece printr-o criza ce ii poate afecta imaginea si implicit afacerea.

Un scriitor de continut CSR urmeaza planuri si strategii bine determinate, inainte ca un eveniment sa aiba loc. Are intotdeauna pregatite diferite articole si comunicate de presa ce vor fi folosite in eventualitatea unui incident neplacut. De asemenea, redactarea de continut CSR se bazeaza pe rapoarte si dovezi ce sustin compania si ii pot „curata” imaginea in situatia unui eveniment negativ.

 

Continut decriptiv

 

O mare parte din scriitorii creativi sunt de multe ori ocupati cu redactarea continutului descriptiv. Acesta include:

  • realizarea a diferite coloane de text din ziare sau publicatii
  • articole online
  • povesti scurte
  • satire
  • poezii
  • descriere a diferite stiluri de viata
  • articole despre mancare sau make-up
  • si multe altele.

Un redactor de continut descriptiv nu trebuie sa aiba neaparat o diploma de jurnalist sau studii in literatura. Mai important este ca acesta sa aiba aptitudinea de a descrie un fapt, de a-si folosi creativitatea pentru a crea continut placut si atractiv, de a-si imagina si scrie diferite povestiri in care oamenii se pot identifica.

Cuvintele folosite in continut descriptiv observa oamenii in detaliu si ii prezinta realistic, astfel incat cititorii se identifica cu personajele descrise. Astfel de povesti pot fi publicate fie pe un blog despre stiluri de viata, make-up, calatorii, mancare, do-it-yourself si multe altele. Un astfel de website trebuie sa contina un stil impersonal, astfel incat cititorii sa se identifice cu continutul.

Pentru a putea atrage cititori catre un astfel de blog, trebuie urmati cativa pasi anume, precum:

  • folosirea unui titlu atractiv
  • subtitluri pentru fiecare idee
  • limbaj simplu si comun
  • paragrafe si propozitii scurte.

 

Pentru a putea scrie astfel de articole un redactor de continut online descriptiv trebuie sa aiba cunostinte despre subiectul dezbatut, pentru a putea prezenta cele mai interesante informatii.

 

Continut Business

 

Continutul business are multe similaritati cu continutul de marketing si comunicare.

Daca vrei sa devii un scriitor de continut business, trebuie sa stii sa creezi:

  • rapoarte
  • memorii
  • propuneri de vanzari
  • emailuri oficiale
  • realizarea de manuale si rapoarte
  • documente oficiale
  • cereri si oferte de pret
  • si multe altele.

Acest tip de continut online sunt o metoda de dezvoltare excelenta pentru scriitori. Astfel, daca iti doresti sa inveti mai multe si sa te dezvolti, continutul business este cea mai buna alegere.

Redactarea de continut online business pe termen lung aduce numeroase avantaje, cum ar fi imbunatatirea cunostintelor de analiza si dezvoltare in afaceri. In cativa ani poti chiar sa fii promovat pe baza cunostintelor noi pe care le-ai obtinut.

 

Comunicate de presa

 

Daca esti un redactor de continut online cu experienta, atunci  stii ca redactarea comunicatelor de presa este cautata. Asadar, trebuie sa ai cunostinte despre ce este un comunicat de presa, la ce se refera, cum este structurat si ce limbaj foloseste.

Pe vremuri, comunicatele de presa erau folosite pentru a informa clientii potentiali de noi produse si servicii ale industriei sau ale unei companii anume. De fiecare data cand o firma urma sa lanseze ceva nou, se trimitea un comunicat de presa catre public pentru a anunta acest eveniment.

De-a lungul timpului comunicatele de presa au evoluat, insa inca sunt folosite de companii din intreaga lume. In ziua de azi comunicatele de presa pot avea atat rol informativ, cat si de marketing. Asadar, daca trebuie sa scrii un comunicat de presa pentru o companie mica, mijlocie sau mare, ar trebui sa aplici si cunostinte de marketing in continut.

 

Ghostwriting

 

Prin ghostwriting scrii un anumit articol, o carte sau un editorial, insa acesta este folosit de catre altcineva. Pe scurt, iti cedezi drepturile de autor si esti platit pentru munca depusa.

Chiar daca pare ceva nedrept, ghostwriting este foarte folosit in marketing. Companiile nu au timp pentru a redacta anumite articole online, astfel ca apeleaza la scriitori creativi si profesionisti. Acestia redacteaza un text specific ce va fi preluat si publicat de catre compania-client.

Ca si ghostwriter, lucrezi direct cu comitetul de conducere al companiei-client. Totusi, trebuie sa intelegi ca nu vei fi mentionat ca si autor in textele pe care le redactezi. Continutul trebuie sa fie atractiv si scris ca si cand ar fi scris de catre clientul tau. Iti poti imagina ca esti compania respectiva, pentru a putea sa iti intri in rolul de „autor”.

O mare provocare a unui astfel de scriitor de continut este ca trebuie sa gandesti ca un director, CEO, Manager sau alti membri din comitetul de conducere a unei companii. Pentru a putea fi un ghostwriter de succes, trebuie sa fii foarte bine informat despre subiectul pe care il abordezi, folosind un limbaj atractiv in acelasi timp.

 

Copywriting

 

Redactarea de continut online este intotdeauna mai interesanta in copywriting. In acelasi timp, acest domeniu este foarte competitiv si solicitant. Trebuie sa iti folosesti creativitatea la maxim daca vrei sa devii un copywriter.

Aceasta categorie este intr-o dezvoltare continua. Ca si scriitor de continut online trebuie sa compui acele motto-uri si texte pe care le vedem in publicitate sau le auzim la radio.

Mai mult, ca si copywriter trebuie sa dezvolti diferite texte scurte dar care raman in memoria celor ce le aud. Trebuie sa compui mesajele de pe un banner sau un afis, astfel incat cititorii sa retina informatia repede.

Chiar daca un astfel de redactor de continut intalneste o multime de provocari in proiectele sale, cea mai mare este creativitatea. Trebuie sa ai abilitatea de a crea continut unic, atractiv, care va converti cititorul in client.

Pentru un astfel de continut online nu exista training sau instructaj. Creativitatea este cea mai mare resursa folosita, deci vocabularul pe care il detii trebuie sa fie foarte dezvoltat. Ideile trebuie sa fie:

  • exceptionale
  • unice
  • trebuie sa creezi mesaje memorabile
  • sa nu ramai niciodata in pana de idei.

 

In mare parte, acestea sunt cele mai frecvente tipuri de continut online. Pentru ca o companie sa aiba succes si mai multi clienti, toate aceste tipuri de continut trebuie sa fie prezente. World Data Solutions poate oferi toate aceste tipuri de continut online, precum si multe alte servicii (mai multe informatii aici).

Daca te identifici intr-una dintre categorii, tot ce-ti mai ramane este sa iti creezi un portofoliu pe care sa-l poti prezenta clientilor potentiali. Poti afla mai multe despre cum sa-ti creezi un blog de succes aici.

 

Tu ce fel de scriitor de continut online esti?