SEO World Data Solutions

Pasi simpli pentru incepatori in SEO

Ti-ai ales domeniul, ai platit hostingul si ai creat un site pentru afacerea ta. Felicitari, ai ajuns la jumatate din drum! De acum, ce e de facut?

SEO pentru incepatori
SEO pentru incepatori

Cu siguranta ai auzit de SEO, dar nu stii cu ce se mananca, cum se face sau la ce ajuta. Ei bine, daca doresti ca site-ul tau sa ajunga printre primele rezultate Google pentru anumite cuvinte cheie, atunci ar fi bine sa il optimizezi. Asta inseamna mai multi pasi pe care trebuie sa ii parcurgi. Pasi care pot parea simpli dar care iti vor da de lucru pentru o perioada. Nu vrei sa gresesti ceva? E ok, poti sa-mi scrii si te voi ajuta.

Pasi simpli pentru incepatori in SEO

Optimizarea unui site pentru motoarele de cautare se face pe doua planuri principale: onsite si offsite. Ce inseamna fiecare termen? Inseamna ca site-ul tau sa fie optimizat atat pentru vizitatori, cat si pentru roboteii care te vor ajuta sa ajungi prin rezultate. Hai sa aruncam o privire la cativa pasi simpli pentru incepatori in SEO.

Alegerea cuvintelor cheie

In primul rand, care sunt cuvintele cheie pentru afacerea ta? Ce cuvinte cheie trebuie cautate in motoarele de cautare pentru a ajunge la pagina ta? Care sunt cuvintele cheie care iti reprezinta afacerea?

Poti scrie pe o foaie cuvintele cheie care iti reprezinta afacerea sau poti sa te inspiri de la concurenta. Din acest moment incepe treaba serioasa: fiecare sectiune a site-ului trebuie sa contina aceste cuvinte cheie. Plasate discret de cateva ori, astfel incat motoarele de cautare sa le poata identifica.

Nu supraaglomera pagina cu cuvintele cheie! Foloseste diferite combinatii ale acestor cuvinte, sau poti folosi chiar si functia de autocompletare de pe Google. Orice ar fi, foloseste cuvintele cheie cu masura, sa contina cel mult 3% din intreg continutul.

In cazul in care vrei sa lucrezi cu un sistem mai dezvoltat care sa-ti sugereze cuvintele cheie cele mai cautate, poti folosi uneltele Google, cum ar fi Google AdWords, Keyword Planner sau Trends.

Optimizarea textului

Dupa alegerea cuvintelor cheie, asigura-te ca textul este optimizat atat pentru motoarele de cautare, cat si pentru vizitatori. Ce inseamna asta?

  1. Textul trebuie sa fie atractiv si usor de citit
  2. Foloseste paragrafe scurte (cel mult 6 randuri)
  3. Foloseste propozitii scurte si usoare (cel mult 25 cuvinte)
  4. Foloseste liste, numerotari si scheme
  5. Organizeaza textul prin titluri si subtitluri

De asemenea, asigura-te ca iti apar cuvintele cheie intr-un titlu sau subtitlu, astfel incat motoarele sa le poata gasi mai usor.

Daca reusesti sa optimizezi textul pentru utilizatori, acestia vor petrece mai mult timp pe site. Prin timpul petrecut pe site motoarele de cautare vor intelege ca pagina ta este de calitate si ii vor da mai multe “puncte”.

Optimizarea imaginilor

In cazul in care esti fotograf sau artist vizual si site-ul tau reprezinta un portofoliu online, atunci poti incarca imaginile la cea mai buna rezolutie. Pentru orice alt caz, nu iti chinui site-ul cu imagini prea “grele”.

Timpul de incarcare al paginii conteaza foarte mult pentru motoarele de cautare. Cu cat ai pagina mai usor de incarcat, cu atat primesti punctaj mai mare.

De asemenea, pe langa editarea imaginii si alegerea unei dimensiuni si calitati decente, asigura-te ca salvezi imaginile corespunzator. Poti folosi cuvintele cheie in titlul imaginilor, dar asigura-te ca toate imaginile contin si meta data (Alt Text, Descriere si Titlu relevante cuvintelor cheie).

Motoarele de cautare nu pot vedea o imagine, ele vad doar niste puncte aranjate intr-un anumit cod, ascuns sub meta data. Atat timp cat tu ai optimizat meta data, Google va sti ce anume se ascunde in spatele imaginii.

Optimizare pentru diferite dispozitive

Vorbeam mai devreme despre optimizarea imaginilor pentru a se putea incarca pagina cat mai usor. La fel se aplica si pentru intreg site-ul. Majoritatea platformelor de constructie a unui site iti ofera posibilitatea de a vedea cum arata pagina pe un ecran de desktop, pe o tableta sau pe telefon.

Asigura-te ca inainte de publicarea paginii ai optimizat aspectul pentru toate dispozitivele. Poate ca pentru motoarele de cautare nu prea conteaza cum arata pagina. Totusi, cu siguranta te va afecta daca utilizatorii parasesc pagina, fiindca nu se afiseaza frumos pe telefon.

Folosirea linkurilor

Motoarele de cautare au nevoie sa stie ca pagina ta este de incredere. Pentru asta e nevoie sa ai legaturi catre pagina si din pagina ta catre alte destinatii. Asta inseamna sa incluzi linkuri catre subiecte similare, sau catre o pagina unde iti vinzi produsele, catre un portofoliu extern sau catre un partener cu care lucrezi.

La fel, e important sa primesti referinte din partea altor site-uri. Cum poti face asta? Iata cateva sfaturi:

  • Creeaza conturi de social media (Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, LinkedIn) si promoveaza-ti pagina prin aceste platforme
  • Fii activ in grupuri, forumuri si comunitati online, unde poti sa mentionezi sectiuni din pagina ta care sunt relevante (atentie sa nu dai in spam)
  • Daca ai scris despre un partener sau un furnizor anume, trimite-i linkul cu sectiunea unde il pomenesti si roaga-l daca iti poate mentiona site-ul inapoi
  • Include inclusiv linkuri intre sectiunile paginii tale, asta ii va ajuta pe vizitatori sa navigheze mai rapid catre subiectele relevante

In incheiere, sa mai mentionam cativa pasi simpli pentru SEO ce pot fi de folos oricui:

  • Iti poti inscrie afacerea in Google MyBusiness, unde ii poti crea un profil si poti edita informatiile din Google (inclusiv programul de functionare).
  • De asemenea, iti recomandam sa fii activ in social media, din moment ce aici poti gasi cel mai usor si cel mai ieftin cativa clienti posibili.
  • Iti recomandam de asemenea crearea unui blog pe subiecte similare, iar in fiecare articol sa incluzi cuvintele cheie relevante afacerii tale.
  • Invita-ti prietenii si cunoscutii sa distribuie site-ul si  sa iti lase review-uri pozitive atat in social media, cat si in Google Business. Poti include aceste review-uri si pe pagina ta, astfel incat vizitatorii sa vada ca ai o afacere de incredere.

Tu mai ai ceva idei in plus pe care probabil le-am uitat? Lasa-ne un mesaj in comentarii mai jos.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *