marketing plan marketing
Category

Planul de Marketing – Ce trebuie sa stii

Ce este un plan de marketing?

Un plan de marketing este un document operațional care conturează o strategie de publicitate pe care o organizație o va implementa pentru a genera clienți potențiali și a-și atinge piața țintă. Un plan de marketing detaliază campaniile de sensibilizare și de PR care vor fi întreprinse pe o perioadă, inclusiv modul în care compania va măsura efectul acestor inițiative. Funcțiile și componentele unui plan de marketing includ următoarele:

  • Cercetare de piață pentru a sprijini deciziile de stabilire a prețurilor și noi intrări pe piață
  • Mesaje personalizate care vizează anumite categorii demografice și zone geografice
  • Selectarea platformelor pentru promovarea produselor și serviciilor: digital, radio, internet, reviste comerciale și mixul acestor platforme pentru fiecare campanie
  • Valori care măsoară rezultatele eforturilor de marketing și termenele de raportare ale acestora

PRINCIPIILE CHEIE
– Un plan de marketing se bazează pe strategia generală de marketing a unei companii.

– Planul de marketing detaliază strategia pe care o va folosi o companie pentru a-și comercializa produsele către clienți.

– Planul identifică piața țintă, propunerea de valoare a mărcii sau a produsului, campaniile care vor fi inițiate și metricile care vor fi utilizate pentru a evalua eficacitatea inițiativelor de marketing.

– Planul de marketing ar trebui ajustat în mod continuu pe baza constatărilor din metricile care arată ce eforturi au un impact și care nu.

– Marketingul digital arată rezultate aproape în timp real, în timp ce reclamele TV necesită rotație pentru a realiza orice nivel de penetrare pe piață.

– Un plan de marketing face parte dintr-un plan de afaceri, care descrie toate aspectele importante ale unei afaceri, cum ar fi obiectivele, valorile, declarația misiunii, bugetul și strategiile acesteia.

Înțelegerea planurilor de marketing

Termenii plan de marketing și strategie de marketing sunt adesea folosiți în mod interschimbabil, deoarece un plan de marketing este dezvoltat pe baza unui cadru strategic general. În unele cazuri, strategia și planul pot fi încorporate într-un singur document, în special pentru companiile mai mici care pot derula doar una sau două campanii majore într-un an. Planul conturează activitățile de marketing lunar, trimestrial sau anual, în timp ce strategia de marketing conturează propunerea generală de valoare.

Cum se creează un plan de marketing

Un plan de marketing ia în considerare propunerea de valoare a unei afaceri. Propunerea de valoare este promisiunea generală de valoare care urmează să fie livrată clientului și este o declarație care apare în fața și în centrul site-ului web al companiei sau a oricăror materiale de branding.

Propunerea de valoare ar trebui să precizeze cum un produs sau o marcă rezolvă problema clientului, beneficiile produsului sau ale mărcii și de ce clientul ar trebui să cumpere de la această companie și nu de la alta. Planul de marketing se bazează pe această propunere de valoare pentru client.

Cele mai eficiente tehnici de marketing digital de azi conform marketerilor sunt marketingul de conținut și automatizarea marketingului.

Planul de marketing identifică piața țintă pentru un produs sau o marcă. Cercetarea de piață este adesea baza pentru o piață țintă și pentru deciziile privind canalul de marketing. De exemplu, dacă compania va face publicitate la radio, rețelele sociale, prin reclame online sau la TV regională.

Planul de marketing include motivarea acestor decizii. Planul ar trebui să se concentreze pe crearea, sincronizarea și plasarea unor campanii specifice și să includă valorile care vor măsura rezultatele eforturilor de marketing.

Cum se execută un plan de marketing

Un plan de marketing poate fi ajustat în orice moment pe baza rezultatelor din valori. Dacă reclamele digitale au performanțe mai bune decât se aștepta, de exemplu, bugetul pentru o campanie poate fi ajustat pentru a finanța o platformă mai performantă sau compania poate iniția un nou buget. Provocarea pentru liderii de marketing este să se asigure că fiecare platformă are suficient timp pentru a arăta rezultate.

Fără măsurătorile corecte pentru a evalua impactul eforturilor de comunicare și marketing, o organizație nu va ști ce campanii să repete și pe care să renunțe; menținerea inițiativelor ineficiente va crește inutil costurile de marketing.
Marketingul digital arată rezultate aproape în timp real, în timp ce reclamele TV necesită rotație pentru a realiza orice nivel de penetrare pe piață. În modelul tradițional de mix de marketing, un plan de marketing ar intra în categoria „promovare”, care este unul dintre cei patru P, termen inventat de Neil Borden pentru a descrie mixul de marketing de produs, preț, promovare și loc.

Plan de marketing vs. plan de afaceri

Un plan de afaceri detaliază modul în care o afacere va funcționa și funcționa în întregime. Un plan de afaceri este o foaie de parcurs pentru o afacere. Acesta va acoperi obiectivele, misiunile, valorile, situațiile financiare și strategiile pe care afacerea le va folosi în operațiunile de zi cu zi și în atingerea obiectivelor sale.

Un plan de afaceri va include un rezumat executiv, produsele și serviciile vândute, o analiză de marketing, o strategie de marketing, planificare financiară și un buget, pentru a numi doar câteva elemente.

După cum s-a menționat, un plan de afaceri va include un plan de marketing, care se concentrează pe crearea unei strategii de marketing privind modul de a aduce conștientizarea publicului despre produsul sau serviciul companiei, cum să ajungeți pe piața țintă și să generați vânzări.

Exemplu de plan de marketing

John a venit cu o nouă idee de afaceri despre care crede că este o ofertă de nișă pe piață. El decide să înceapă o afacere și primul său pas este crearea unui plan de afaceri care conturează toate obiectivele, scopurile, valorile, capcanele și finanțele companiei sale.

John este capabil să strângă suficient capital de la prieteni și familie pentru a începe, angajează câțiva angajați și în cele din urmă își creează produsul. Acum trebuie să înceapă să-și vândă produsul și să genereze vânzări pentru a-și menține afacerea în funcțiune.

Pentru a realiza acest lucru, John, cu ajutorul unei companii de marketing, creează un plan de marketing. Planul de marketing constă în studii de piață care detaliază piața țintă pentru produsul lui John, care sunt bărbații recent pensionați.

Planul de marketing vine apoi cu cele mai bune metode de a ajunge la această piață țintă. Planul de marketing subliniază radioul și televiziunea, spre deosebire de rețelele sociale, deoarece bărbații în vârstă, pensionari, folosesc rețelele sociale mai puțin decât formele tradiționale de media, potrivit cercetării de piață care a fost efectuată.
Reclamele sunt adaptate pieței țintă, arătând modul în care produsul lui John le va aduce beneficii vieții, în special în comparație cu alternativele pieței. Odată ce planul de marketing a fost executat, echipa de marketing analizează modul în care eforturile se traduc în vânzări.


Ce este un șablon de plan de marketing?

Un șablon de plan de marketing este un document pe care o persoană îl poate folosi pentru a crea un plan de marketing. Șablonul planului de marketing va conține toate elementele importante și diferitele limbi necesare, cu secțiuni goale. Un utilizator își poate introduce propriile informații legate de afacerea sa în secțiunile goale pentru a-și crea în cele din urmă propriul plan de marketing.

Ce este un rezumat executiv într-un plan de marketing?

Rezumatul dintr-un plan de marketing oferă o scurtă prezentare a întregului plan de marketing. Rezumatul executiv va conține concluziile cheie ale cercetării de piață, obiectivele companiei, obiectivele de marketing, o privire de ansamblu asupra tendințelor de marketing, descrierea produsului sau serviciului comercializat, informații despre piața țintă și modul de planificare financiară pentru plan de marketing.

Ce este o strategie de marketing de sus în jos?

O strategie de marketing de sus în jos este o strategie de marketing tradițională. Aici o afacere determină cui ar trebui să vândă și cum, iar baza de clienți este în mare parte pasivă și încurajată să ia măsuri odată ce aud reclama. De exemplu, o strategie de marketing de sus în jos ar include reclame la radio sau la televizor. Strategiile de marketing de sus în jos sunt de obicei determinate de directorii unei firme. De obicei, constă în ceea ce o firmă dorește să facă și apoi în determinarea modului de a face acest lucru.

Ce este o strategie de marketing de jos în sus?

O strategie de marketing de jos în sus se concentrează pe descoperirea unei strategii viabile și apoi pe baza acelei strategii pentru a crea o campanie publicitară de impact. Consumatorul de astăzi dorește să se relaționeze cu un produs sau serviciu într-un mod semnificativ și o strategie de marketing de jos în sus este mai potrivită pentru acest lucru. O strategie de marketing de jos în sus ar trebui să se concentreze asupra pieței țintă și asupra modului mai bine de a crea valoare pentru ei.

Cât costă un plan de marketing?

Costul unui plan de marketing va varia în funcție de companie, de complexitate și de durata strategiei generale.
Costul poate varia între 10.000 Lei și 50.000 EUR.

Concluzia

Un plan de marketing este strategia de publicitate pe care o companie o va implementa pentru a-și vinde produsul sau serviciul. Planul de marketing va ajuta la determinarea cine este piața țintă, cum să ajungeți cel mai bine la ei, la ce preț ar trebui vândut produsul sau serviciul și modul în care compania își va măsura eforturile.

Monitorizarea și ajustarea constantă a unui plan de piață este o parte importantă a conducerii unei afaceri, deoarece arată care sunt cele mai bune și cele mai proaste moduri de a genera vânzări. Fără un plan de marketing de succes, este posibil ca o afacere să nu poată continua să funcționeze foarte mult timp.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *