pasi pentru strategia de social media
Category

12 Pași Pentru Construirea Unei Strategii Puternice De Social Media

Mulți dintre noi ne folosim Anul Nou pentru a începe cu foaia goală sau pentru a promite să îmbunătățim anumite aspecte ale vieții și afacerii noastre. Deja există destule articole despre planificarea pentru anul viitor și previziuni despre ceea ce ne putem aștepta să vedem în acest an, precum și multe învățăminte din anul trecut.

Totuși, hai înapoi la elementele de bază pentru înțelegerea modului în care rețelele sociale se potrivesc în mixul tău de marketing și cum poate ajuta o afacere să se dezvolte.

Ce strategie pentru social media ai?

1. Scopul

Înainte de a sări în planificare, creare sau programare, oprește-te un moment și gândește-te:

  • Care este viziunea și misiunea ta de afaceri?
  • Care este scopul tău? 
  • Ce mesaj dorești să transmiți și ce punct de durere rezolvi? 

Răspunsul la aceste întrebări va face restul mult mai ușor.

2. Punctul de plecare (auditul)

Odată ce ai o idee mai bună despre ceea ce vrei să obții, este important să știi care este punctul tău de plecare. Scopul principal al acestei activități este de a aduna toate resursele digitale.

Creează o listă cu toate conturile tale de rețele sociale, adresele URL/handle ale acestora, verifică introducerile și alte descrieri, informații de contact, imagini de profil și de copertă, link-uri către alte canale. 

Sunt toate pe brand? 

Sunt toate informațiile la zi? 

Folosești imagini consistente?

E mai simplu să răspunzi la aceste întrebări, decât să implementezi strategii SEO pe un website. Totuși, fă totul pas cu pas.


O parte a auditului ar trebui să se uite la cifre. Câți urmăritori/aprecieri ai în prezent, câtă implicare primesc postările tale (dacă ești activ). Este important să știi de unde începi pentru a putea măsura dacă mergi în direcția corectă.

În cazul în care ai nevoie de ajutor cu întocmirea auditului, sau dacă nu dispui de timpul necesar pentru acesta, stai liniștit. Îți putem oferi noi un audit Lite gratuit, cu informațiile de care ai nevoie pentru punctul de plecare.

3. Audiența

Care este piața țintă, publicul și clientul ideal? 

Fără să știi la cine încerci să ajungi, nu vei ști pe ce canale să te concentrezi. Ce conținut ar trebui să produci și cum poți căuta pentru a porni o discuție cu ei.

Înțelegerea audienței, a punctelor dureroase și a preferințelor acestora este probabil cea mai importantă parte a planului de marketing. Fără să știi cu cine vrei să vorbești, mesajul tău va fi prea vag, prea larg și nu va rezona cu nimeni.

Creează personaje/avatare clienți cu cât mai multe detalii posibil. De asemenea, poți cere clienților actuali să mai ofere câteva date pentru început. Fii cât mai specific posibil, pentru că având o nișă clar definită te va ajuta să creezi mesaje care vor fi potrivite.

4. Platformele pentru strategie social media

Odată ce știi cine sunt clienții tăi ideali, poți decide ce platforme vei folosi. 

Nu are rost să încerci să fii peste tot. 

În schimb, concentrează-te pe 1-2 platforme principale, acolo unde majoritatea clienților tăi ideali sunt prezenți.

Dacă dorești să afl mai multe despre alegerea platformei potrivite pentru afacerea ta, scrie-ne un email și putem discuta despre nevoile tale.

social media marketing
Ce inseamna marketing prin social media?

5. Conținutul

Acum știi cu cine vorbești și unde îi vei găsi. Următoarea întrebare este: despre ce ar trebui să vorbiți? 

Începe cu provocările clienților, punctele dureroase și întrebările frecvente ale acestora. Îi poți întreba direct ce ar dori să afle sau poți căuta online (Google, Quora etc.) întrebările lor despre produsul/serviciul/industria dvs.

De asemenea, ar trebui să te gândești la diferitele forme de conținut pe care ar trebui să le creezi și distribui. Această mișcare va fi puternic influențată de publicul tău, de preferințele acestora și de platformele pe care alegi să le folosești.

În mod ideal, ar trebui să alegi o formă principală de conținut (fie o fotografie, videoclip, audio sau text simplu) și să distribui aproximativ 80% din conținutul tău în această formă. Dar consecvența este cheia.

6. Frecvența și momentul

Una dintre cele mai frecvente întrebări care mi se adresează este despre frecvență și timp: cât de des ar trebui să postez și când este cel mai bun moment pentru a posta? Din păcate, nu am un răspuns simplu pentru tine. 

Depinde! 

Depinde de mulți factori diferiți și răspunsul va fi diferit pentru fiecare dintre voi.

În general, cu cât poți dedica mai mult timp creării și distribuirii de conținut valoros și interacționării cu publicul tău, cu atât prezența ta va crește mai repede. Ar trebui să ții mereu în minte o singură regulă – alege mereu calitatea, nu cantitatea!

În ceea ce privește sincronizarea, majoritatea platformelor din zilele noastre oferă analize încorporate, unde poți vedea când publicul TĂU este cel mai activ. 

Fii cu ochii pe rezultatele tale și ajustează-ți programul în funcție de preferințele unice ale publicului tău.

7. Obiectivele tale

Probabil cel mai important punct al acestui articol! Fără să știi ce încerci să obții, nu vei ști dacă eforturile tale funcționează sau nu. Nu vei ști dacă mergi în direcția bună, dacă ești ușor deplasat sau dacă ești complet pierdut.

În mod ideal, ai avea 1-3 obiective SMART configurate pentru fiecare campanie (ar putea fi pe o perioadă de un an, șase luni, o lună). 

Un exemplu de obiectiv SMART este de a avea 5 conversații semnificative cu potențiali clienți pe Twitter în fiecare lună, de a urmări toate conversațiile și de a urmări aceste clienți potențiali prin e-mail/apel telefonic.

Atunci când decizi ce obiective ar trebui să îți alegi, în loc să te concentrezi pe valori de vanitate (cum ar fi numărul de urmăritori sau aprecieri, sau cunoașterea mărcii), concentrează-te pe valori semnificative, măsurabile, cum ar fi implicarea (relații, servicii pentru clienți etc.).

8. Planul tău

Acum, odată ce îți cunoști obiectivele, este timpul să pui toate acestea în practică. 

Înainte de a începe să creezi conturi și să postezi, acordă-ți timp pentru a schița planul pentru rețelele sociale. 

În mod ideal, vei arunca o privire asupra anului următor și vei planifica mai întâi toate cele mai mari blocuri și repere, apoi vei crea un plan mai detaliat pentru fiecare trimestru, lună, săptămână și zi. 

Împărțirea lucrurilor în blocuri mai mici o va face mai puțin copleșitoare și mai realizabilă, dar trebuie totuși să ai în vedere imaginea de ansamblu.

9. Rapoartele

Odată ce ești în funcțiune, este ușor să fii absorbit de execuție și să uiți de planul general. 

Nu uita să măsori, să analizezi și să adaptezi în mod regulat. 

Rețelele sociale sunt bazate mult pe experimentare și testare a ceea ce funcționează pentru tine, dar trebuie să-ți monitorizezi rezultatele și să înveți din datele tale pentru a te putea îmbunătăți!

10. Povestea ta

Fiecare afacere (și proprietar de afaceri) are o poveste unică, iar rețelele sociale sunt locul perfect pentru a-ți prezenta personalitatea și adevăratul sine. 

De fapt, ai două tipuri de povești pe care ar trebui să le împărtășești cu publicul.

Prima este povestea ta de bază, care este o narațiune a scopului, misiunii, viziunii tale, a celor mai mari eșecuri, învățări și realizări. 

A doua este povestea ta de zi cu zi – este o traducere a valorilor, principiilor de bază și personalității tale în bucăți mici pe care le poți folosi în fiecare zi pentru a-ți spune povestea.

11. Relațiile tale

Companiile mari sunt construite pe loialitate și relații puternice. 

Este mult mai ușor să vinzi din nou cuiva care a cumpărat deja de la tine și a avut o experiență grozavă. 

Scopul afacerii tale ar trebui să fie crearea unei baze de clienți fideli care vor cumpăra în mod repetat de la tine, care vor obține constant o experiență excelentă și vor dori să strige cu voce tare cât de uimitor ești.


Mărturiile, cuvântul “din gură în gură”, recenziile și recomandările sunt toate o dovadă a cât de grozav ești. Încearcă și încurajează-i activ oriunde este posibil.

Bonus: Succesul în social media

Similar cu prima întrebare despre scopul tău, succesul tău este ceva pe care doar tu îl poți defini. Dacă știi ce înseamnă succesul pentru tine, îți va fi mult mai ușor să-ți definești obiectivele și strategia.

Crezi că ai nevoie de ajutor pentru parcurgerea acestor pași? Trimite-ne un mesaj și hai să vedem cum te putem ajuta!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *