Ce este Social Media Marketing (SMM)?

Termenul de social media marketing (SMM) se referă la utilizarea rețelelor sociale și a platformelor sociale pentru a comercializa produsele și serviciile unei companii. Marketingul pe rețelele sociale oferă companiilor o modalitate de a interacționa cu clienții existenți și de a ajunge la alții noi, permițându-le în același timp să-și promoveze cultura, misiunea sau tonul dorit. Marketingul pe rețelele sociale are instrumente de analiză a datelor create special, care le permit specialiștilor de marketing să urmărească succesul eforturilor lor.

PRINCIPIILE CHEIE

Marketingul prin Social Media utilizează rețelele sociale pentru a comercializa produsele și serviciile unei companii.

Permite companiilor să interacționeze cu clienții existenți și să ajungă la alții noi, pe măsură ce își promovează cultura, misiunea sau tonul.

Site-uri precum Facebook, Twitter și Instagram sunt utilizate în mod obișnuit pentru a executa marketing pe rețelele sociale.


Cum funcționează Social Media Marketing (SMM)


Rețelele sociale au schimbat modul în care funcționăm ca societate, inclusiv modul în care ne conectăm unul cu celălalt. Pe măsură ce platforme precum Facebook, Twitter și Instagram au luat amploare, companiile și-au dat seama. Ei au început să folosească aceste site-uri pentru a-și promova interesele prin marketing pe rețelele sociale. Asta pentru că aceste site-uri sunt capabile să schimbe comportamentul consumatorilor.

Site-urile de rețele sociale permit agenților de marketing să folosească o gamă largă de tactici și strategii pentru a promova conținutul și pentru a-i determina pe oameni să se implice în el. Multe rețele sociale permit utilizatorilor să furnizeze informații geografice, demografice și personale detaliate, ceea ce le permite agenților de marketing să își adapteze mesajele la ceea ce este cel mai probabil să rezoneze cu utilizatorii.

Potrivit Buffer, există cinci piloni cheie ai marketingului pe rețelele sociale:

  1. Strategie: Acest pas implică determinarea obiectivelor, a canalelor de social media care vor fi utilizate și a tipului de conținut care va fi distribuit.
  2. Planificare și publicare: companiile ar trebui să elaboreze planuri despre cum va arăta conținutul lor (adică vor fi videoclipuri? Fotografii? Cât de mult scenariu?) Și să decidă când va fi lansat pe platformă.
  3. Ascultare și implicare: monitorizarea a ceea ce spun utilizatorii, clienții și alții despre postări, mărci și orice alte active comerciale. Acest lucru poate necesita adoptarea unui instrument de implicare în rețelele sociale.
  4. Analiză și raportare: o parte din a fi pe rețelele sociale este să știi cât de departe merg postările, așa că rapoartele despre implicare și acoperire sunt foarte importante
  5. Publicitate: achiziționarea de reclame pe rețelele sociale este o modalitate excelentă de a promova și de a dezvolta în continuare un brand.

Deoarece publicul poate fi mai bine segmentat decât canalele de marketing mai tradiționale, companiile se pot asigura că își concentrează resursele asupra publicului pe care doresc să-l vizeze folosind marketingul pe rețelele sociale. Unele dintre valorile folosite pentru a măsura succesul marketingului pe rețelele sociale (care mai este cunoscută și sub denumirea de marketing digital și e-marketing) includ:

  • Rapoarte de site, cum ar fi Google Analytics
  • Rentabilitatea investiției (ROI)
  • Ratele de răspuns ale clienților sau de câte ori postează clienții despre o companie
  • Acoperirea și/sau viralitatea unei campanii sau cât de mult distribuie clienții conținutul
  • Oamenii apreciază un contact uman chiar și în era digitală, așa că nu lăsa lucrurile doar la latitudinea rețelelor de socializare pentru a transmite cuvântul.

O strategie majoră utilizată în Marketing prin Social Media este de a dezvolta mesaje și conținut pe care utilizatorii individuali le vor împărtăși cu familia, prietenii și colegii lor. Această strategie se bazează pe cuvântul “din gură în gură” și oferă mai multe beneficii. În primul rând, crește acoperirea mesajului către rețele și utilizatori pe care un manager de rețele sociale nu le-ar fi putut accesa altfel. În al doilea rând, conținutul distribuit poartă o aprobare implicită atunci când este trimis de cineva pe care destinatarul îl cunoaște și în care are încredere.

Strategia de social media care implică crearea de conținut care este lipicios. Aceasta înseamnă că atrage atenția unui utilizator și crește posibilitatea ca acesta să efectueze o acțiune dorită, cum ar fi cumpărarea unui produs sau partajarea conținutului cu alții din propria rețea.

Agenții de marketing creează conținut viral care este conceput să se răspândească rapid între utilizatori. Marketingul pe rețelele sociale ar trebui, de asemenea, să încurajeze clienții să creeze și să partajeze propriul conținut, cum ar fi recenzii sau comentarii despre produse. Acest lucru este denumit în industria de marketing media câștigată.

Avantajele și dezavantajele Marketingului Social Media (SMM)

Campaniile de marketing pe rețelele de socializare au avantajul de a atrage simultan un public larg. De exemplu, o campanie poate atrage clienții actuali și potențiali, angajați, bloggeri, mass-media, publicul larg și alte părți interesate, cum ar fi recenzenții terți sau grupurile comerciale.

Dar aceste campanii pot crea și obstacole cu care companiile nu ar fi trebuit să le facă față altfel. De exemplu, un videoclip viral care susține că produsul unei companii îi determină pe consumatori să se îmbolnăvească trebuie să fie abordat de companie, indiferent dacă afirmația este adevărată sau falsă. Chiar dacă o companie poate clarifica mesajul, consumatorii ar putea fi mai puțin probabil să cumpere de la companie în viitor.

Surse:

Buffer. “What Is Social Media Marketing?
Investopedia – Social Media Marketing (SMM)
Sprout Social. “The Most Important Social Media Metrics to Track.”
Sprout Social. “What Is Viral Marketing (and Does it Actually Work in 2020)?